Small Talk with Владислав Иванов

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on Tumblr

Той е успешен българин. Така може да го представим в началото, без да омаловажаваме страхотния му пост – шеф за Югоизточна Европа на MOTOROLA. Поканихме го на разговор, защото уважаваме хората, които вървят по своя път и се развиват със скоростта на несломимата амбиция, вътрешната мотивация и безусловното желание за успех. А познанията му за технологиите биха заинтригували всеки.

Колко е дълъг пътят на успешния човек?

Аз не се считам за успял. По-скоро мисля за себе си като за човек, който ежедневно се бори за успеха. За мен това е безкраен процес, такъв е и пътят на успяващия – безкраен. Чарът се крие в това да съумееш да се наслаждаваш на приключенията по време на пътешествието към постигането на целите.

Вие отговаряте за пазара на Мotorola за цяла Югоизточна Европа. Каква е разликата между различните пазари?

Пазарите си приличат в някои отношения, в други пък нямат нищо общо. Нашите пазари в Югоизточна Европа са много малки – за сравнение, целият регион, който управлявам, е значително по-малък от Германия например. От друга страна, поведението на клиентите в България е доста типично за държавите от Централна Европа. В основни линии си приличаме повече с държавите с по-ниски доходи, както и с тези, които са най-близки до нас географски. Много различен пазар обаче е американският, който е домашен за Motorola, където марката е на особена почит. Друг интересен пазар е латиноамериканският, в който имаме също много силни традиции.

Пътувате много. Кога човек пуска телефона си?

Когато човек е на път, телефонът е много ценен, бих казал незаменим спътник. Ползваме го за навигация, за връзка с близки, за четене на имейли, снимки, музика и какво ли още не. Лично аз избягвам да използвам смартфона си, когато съм с добра компания, защото по този начин изолирам външната среда и се отдавам пълноценно на времето, прекарано с близките и приятелите.

Защо днес е невъзможно човек да пусне своя смартфон?

Телефонът се превърна в неразривна част от живота ни, помага ни много и за всичко, но това доведе и до създаването на определена зависимост, чиито граници не бива да се прескачат. Мнозина си спомнят с носталгия как преди години си уреждахме срещи, когато нямаше телефони. Беше трудно, но пък я имаше онази очарователна емоция на очакването – ще дойде ли човекът, или няма да дойде? Не вярвам, че можем да се върнем назад във времето и да не ползваме повече мобилен телефон. По-скоро се надявам, че ще навлязат иновации, които да претворят това устройство в личен асистент, който не само че не ни губи времето, а дори и ще ни осигурява повече време за общуване с близките. Ние от Motorola имаме щастието да налагаме продукт, който цели да създава преживявания не само за един човек, а за цяла група. Благодарение на модулната концепция, която разработихме и налагаме вече на пазара, смартфонът се преобразява за секунди в различен тип устройства. Така например Moto Z с модула проектор ви позволява да гледате филм със семейството си на 70-инчов екран.

Живеете в света на технологиите, коя е любимата ви играчка?

Въпреки че те са моят бизнес, не си представяйте, че аз съм някакъв изтънчен потребител на високите технологии. Може би ще се изненадате, но аз нямам дори телевизор вкъщи. Ползвам единствено телефона за комуникация и, разбира се, супер здравия ми ThinkPad, без който не ходя никъде в буквалния смисъл. Ако забележите на плажа човек с лаптоп, посипан с пясък, има голяма вероятност това да съм именно аз.

А приложение?

Най-често разчитам на Booking, заради множеството пътувания. Spotify – за да слушам любимата си музика и приложенията на социалните мрежи. В един момент нещата се комбинират чудесно – пътуваш, докато слушаш музика и си комуникираш с близките хора.

С каква скорост се развиват мобилните комуникации?

Мобилните комуникации се развиват напоследък с по-висока скорост от това, което дори аз бих могъл да възприема. Индустрията е супер динамична. До вчера обсъждахме 4G, днес вече е на дневен ред първото навлизане на изкуствен интелект (AI) в нашето ежедневие – заедно с асистенти при шофиране, пазаруване, смарт камери и какво ли още не. Дори и на тийнейджърите вече им е трудно да следят подобна скорост на развитие на технологиите.

Кога нещо е ново?

Нещо е ново, когато провокира любопитството на потребителите да го опознаят, да научат повече за него, да го видят с очите си, да ги докоснат. В момента нашата компания пуска нов технологичен модул – 360-градусова камера, която се ползва към нашия топмодел и дава възможност за живо споделяне на 360-градусово видео – нещо, което ще промени напълно начина, по който се споделя съдържание в социалните мрежи. Определено това е технология, която предизвиква огромно любопитство сред нашите фенове и клиенти. Повярвайте ми, от септември Фейсбук определено ще изглежда по много по-интригуващ начин.

Как си представяте света, в който се развивате, след половин година?

Моята работа е свързана с дългосрочно планиране, което означава, че за мен половин година напред е доста предвидим период. В основни линии се надявам, че светът ще запази относителна стабилност, няма да ни сполетят икономически кризи, войни, обезценяване на валути, бежански кризи и все неща, които разтърсват неочаквано живота ни и които си пожелавам да не се случват. В бизнес план очаквам да осъществим плануваните активности по популяризирането на наши ключови нови продукти, с които да зарадваме клиентите си.

А може ли да мечтаете след това каква е ситуацията след пет?

След 5 години смятам, че доминацията ще принадлежи на AI – изкуствения интелект. Все повече компании инвестират впечатляващи бюджети в търсене на най-иновативното му приложение. Очаквам да се появят автомобили за масова употреба с автономно управление, да се запознаем с пазаруването от ново поколение и да срещнем интуитивност дори в елементарни дейности, подкрепени от умните устройства. Ние като компания заемаме централно място в развитието на технологиите и иновациите, така че съм изключително развълнуван от това, да имам своята роля в планирането и в навлизането на всички тези технологии, които буквално ще променят живота на хората.

По какви критерии се спирате на технологиите, които избирате за себе си?

Определено не съм лесен клиент, но с удоволствие купувам от подготвен продавач. Доставя ми удоволствие дори. Всеки човек има собствен начин на избор, но аз лично предпочитам да анализирам нуждата, която изпитвам, както и кой продукт може да я задоволи по най-добрия начин. Обикновено се консултирам с близки, които имат пряк опит, чета и тематични източници в интернет. Предполагам, че това е практиката на всеки средностатистически българин.

Какви съвети бихте дали на хората, когато не са ориентирани и се лутат в света на технологиите?

Съветът ми към тях е да се стремят да ползват технологии, които биха им били от полза в чисто практическо отношение. Според мен е крайно неудачно да се стремят да притежават продукт само защото другите наоколо имат същия. И накрая бих искал да призова хората да не позволяват на технологиите да заместят истинския живот и реалното общуване помежду им. Това в особена сила се отнася за младото поколение, което е най-силно засегнато от технологичната революция.

hello Author