Народният театър „Иван Вазов” представя: „Neoдачници” по Максим Горки и „Три високи жени” от Едуард Олби

Народният театър „Иван Вазов” излиза с осма и девета премиера от началото на сезон 2017/2018 тази седмица. В рамките на три дни – 24, 25 и 26 март, на две от сцените– Голяма и Камерна, публиката е поканена на двата най-нови спектакъла на театъра – „NEOДАЧНИЦИ” по Максим Горки и „ТРИ ВИСОКИ ЖЕНИ” ОТ ЕДУАРД ОЛБИ. „Три високи жени” също има втора премиерна дата – на 30 март.

Завръщането на българска сцена на прочутия режисьор Иван Пантелеев, който от години работи в Германия, със спектакъл по класиката „Дачници” на Максим Горки, предизвика огромен интерес и билетите за премиерните дати са напълно разпродадени. Почти пълни са салоните на Голяма сцена и за следващите представления на 3, 12 и 29 април, закупени са и голяма част от билетите за 15, 23 и 25 май. Още повече, че Пантелеев събира на една сцена едни от най-популярните актьори от Народния театър – ЮЛИАН ВЕРГОВ, ВЛАДИМИР КАРАМАЗОВ, ИВАН ЮРУКОВ, ТЕОДОРА ДУХОВНИКОВА, РАДЕНА ВЪЛКАНОВА, АЛЕКСАНДРА ВАСИЛЕВА, СТЕФАНИЯ КОЛЕВА, ДАРИН АНГЕЛОВ, ДЕЯН АНГЕЛОВ, ХРИСТО ПЕТКОВ, НИКОЛАЙ УРУМОВ И РАШКО МЛАДЕНОВ.

„Не зная защо хората имат предразсъдъци към Горки – той всъщност е много модерен автор, тъй като се занимава с едно общество в преход, в което никой не е подготвен за новото. Новото просто се надушва, то е като пролет, то е духът на утопиите, на надеждите, на момента, в който седиш пред прага със запретнати ръкави и не знаеш откъде да започнеш… Денят, в който на практика живеем и ние”, обясни Иван Пантелеев избора си на тази именно пиеса за завръщането си на родна сцена”, казва Пантелеев.

Пиеса на световноизвестния руски класик се поставя за 18-ти път в историята на Народния театър. В началото на сезона беше премиерата на „Чаровно лято с неизбежните му там неприятности” на Горки, режисирана от Красимир Спасов.

В своята трактовка на „Дачници”  Пантелеев умело преплита както собствени, така и текстове на Хайнер Мюлер, Мишел Уелбек и Бионг Хан Лии, за да покаже на публиката своите безкрайно актуални „Neoдачници” – заглавие, родено на репетиции от една „неслучайна грешка”.

„Театърът е може би последното място, където обществото дискутира и мисли на глас – и най-важното – вършим го заедно. Театърът е момент на колективно съзнание. Изключителното,  неповторимото в театъра не са плюшените кресла в салона,  още по-малко позлатените фигури по тавана или завесата с пилето. Изключителното в театъра е Времето. Времето, което отделяме, за да изтръгнем процеси от реалността и да ги дестилираме до състоянието на висока възбуда, да, в известен смисъл и до степен на нетърпимост … и така да ги превърнем в изкуство. Да покажем тези процеси в момента на тяхното случване, в движение, да ги покажем като демонстрация на недовършеното, като Работа – работа върху живота, върху изкуството, върху отделната дума е привилегия и дълг на всяка сцена“, казва Пантелеев.

Не по-малък интерес предизвиква и другата премиера на Народния театър на 26 и 30 март – „Три високи жени” на култовия Едуард Олби, чиито хит „Козата, или коя е Силвия” години наред пълни салоните на театъра. Премиерата на Сцена на IV етаж е дебют за младия режисьор Стефан Спасов, а също така бележи и триумфалното завръщане след 25 години отсъствие на легендарната актриса Мария Стефанова. В Народния театър пиеси на Олби са поставяни през 1973 г. – “Всичко в градината”, 1978 г. – “Всичко е свършено”, 2009 г. – “Козата, или Коя е Силвия?” и 2013 г. – “Морски пейзаж”.

„Вълнуващ е опитът на една висока, силна, „съвсем не глупава” жена да осмисли живота си. През каквото и да е преминавала, желанието да осъществи себе си и едновременно с това неудовлетворението са я съпътствали през цялото време. Отказала да бъде само функция на съпруга и детето си, привидно постигнала повечето си цели, тя така и не успява да се почувства щастлива, да успокои духа си. Любовта, бракът, детето, изневерите, болестите, успехите, смъртта като че ли не са били осъзнати, не са донесли така жадуваните смисъл и омиротворение в живота й. Преживяното през годините я променя само външно, но не достига същността й, не храни духа й. И ако на прага на смъртта й се удава да разбере защо е било всичко, не е ли твърде късно!?… Това ме вълнува в пиесата – способността да преработваме опита на живота си, за да разберем кои сме и как да живеем», казва режисьорът Стефан Спасов за спектакъла.

В актьорския състав на «Три високи жени» освен Мария Стефанова, са още Виктория Колева, Радина Боршош и Василена Винченцо, които ще се редуват в една и съща роля, и Явор Вълканов. Музиката е на виртуозния Теодосий Спасов, а сценографията и костюмите – на Нина Пашова.

Снимки: #Karamazovfoto, Росина Пенчева

NEO???? ИЦИ Плакат 70 х 100
Neodacnitsi_A.Vasileva
Neodacnitsi_Deyan Angelov
Neodacnitsi_Hr. Petkov
Neodacnitsi_Darin Angelov
Neodacnitsi_I.Yurukov
Neodacnitsi_N=.Urumov
Neodacnitsi_Karamazov
Neodacnitsi_J.Vergov
Neodacnitsi_R.Mladenov
Neodacnitsi_S.Koleva
Neodacnitsi_R.Valkanova
Neodacnitsi_T.Duhovnikova

„NEOДАЧНИЦИ” по Максим Горки

Режисьор ИВАН ПАНТЕЛЕЕВ

С участието на: ЮЛИАН ВЕРГОВ, ДАРИН АНГЕЛОВ, ВЛАДИМИР КАРАМАЗОВ, ИВАН ЮРУКОВ, ХРИСТО ПЕТКОВ, ДЕЯН АНГЕЛОВ, НИКОЛАЙ УРУМОВ, РАШКО МЛАДЕНОВ, РАДЕНА ВЪЛКАНОВА, ТЕОДОРА ДУХОВНИКОВА, АЛЕКСАНДРА ВАСИЛЕВА, СТЕФАНИЯ КОЛЕВА

Сценичен вариант: Иван Пантелеев; Сценография и костюми: Милена Пантелеева; Музика: Рашко Младенов; Драматург на постановката: Мирела Иванова

 

Tri-visoki-jeni-StefanSpasov-0034
Tri-visoki-jeni-9642
Tri-visoki-jeni-26079
Tri-visoki-jeni--9994
Tri-visoki-jeni-9936
Tri-visoki-jeni--9894
?????? ??? ?????? ЖЕНИ - ПЕЧАТ
Tri-visoki-jeni-StefanSpasov-26359

„ТРИ ВИСОКИ ЖЕНИ” от Едуард Олби

Режисьор: Стефан Спасов

С участието на: МАРИЯ СТЕФАНОВА, ВИКТОРИЯ КОЛЕВА, РАДИНА БОРШОШ/ВАСИЛЕНА ВИНЧЕНЦО, ЯВОР ВЪЛКАНОВ

Преводач: Гергана Дойнова; Сценография и костюми: Нина Пашова; Музика: Теодосий Спасов; Драматург: д-р Светлана Панчева

Снимки: Росина Пенчева

hello Author